Xalkiadakis Logo
Νέα

H Χριστίνα Χαλκιαδάκη στο σελφ σέρβις!


Το σούπερ μάρκετ ως φορέας θετικής επιρροής

Η οργανωμένη λιανική δεν αποτελεί απλώς έναν κρίσιμο οικονομικό πυλώνα, αλλά φορέα αξιών, κοινωνικής προσφοράς και θετικής επιρροής στην καθημερινή ζωή των πολιτών

Μέσα από αυτές τις γραμμές, θα ήθελα να τολμήσω μια παρέκκλιση από τη συνήθη καθημερινότητα και την προσήλωσή μας στην αυστηρή εφαρμογή διατάξεων και ευρωπαϊκών οδηγιών, καθώς και από την αδιάκοπη προσπάθεια του κλάδου να προσφέρει ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές στον Έλληνα καταναλωτή. Θα ήθελα επίσης να απομακρυνθώ, έστω και στιγμιαία, από την άδικη και συχνά στερεοτυπική εικόνα της οργανωμένης λιανικής ως πηγή κάθε λογής προβλημάτων.

Τα σούπερ μάρκετ είναι πολύ περισσότερα από χώροι αγορών. Είναι καθημερινά σταυροδρόμι ανθρώπων, πολιτισμών και αξιών. Στην Κρήτη, τα καταστήματά μας επισκέπτονται όχι μόνο χιλιάδες μόνιμοι κάτοικοι, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο. Η εμπειρία που τους προσφέρουμε είναι, επομένως, κρίσιμη. Ο τρόπος που τους υποδεχόμαστε, τα μηνύματα που εκπέμπουν τα ράφια μας, η αισθητική των χώρων, η εξυπηρέτηση και η πληροφορία που παρέχουμε, όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα της χώρας μας που μεταφέρουν πίσω στις πατρίδες τους.

Εξίσου –αν όχι περισσότερο– σημαντική είναι η δύναμη που έχουμε να επηρεάσουμε την ίδια την κοινωνία μέσω των ανθρώπων μας. Τα μέλη της ΕΣΕ απασχολούν περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους. Είμαστε, μεταξύ άλλων, ένας κλάδος με έντονο χαρακτήρα συμπερίληψης. Στη δική μας επιχείρηση, με 1.850 εργαζόμενους –εκ των οποίων οι 1.040 είναι γυναίκες– και με χιλιάδες πελάτες καθημερινά, έχουμε τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουμε ένα εκτεταμένο δίκτυο «πολλαπλασιαστών» θετικών συμπεριφορών.

Πόσο όμορφο θα ήταν αν εμπνέαμε τους ανθρώπους μας να σηκώνουν ένα σκουπίδι από το πάτωμα, ακόμη κι όταν κανείς δεν τους βλέπει; Αν καλλιεργούσαμε μια κουλτούρα ευθύνης, αλληλεγγύης και προσφοράς, που ξεκινά από τον χώρο εργασίας και επεκτείνεται στην κοινωνία;

Μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες –όπως η εκπαίδευση σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, οι δράσεις για την κοινωνική ένταξη, τα προγράμματα πρόληψης υγείας και ψυχικής ευημερίας– χτίζουμε ένα περιβάλλον συμμετοχής και ενδυνάμωσης.

Η επιθυμία μας είναι ο εργαζόμενος, φεύγοντας από τον χώρο εργασίας, να μεταφέρει μαζί του αξίες όπως η ευγένεια, η υπευθυνότητα και η διάθεση για προσφορά. Να λειτουργεί ως πρεσβευτής μιας καλύτερης καθημερινότητας. Μόνο όταν όλοι νιώθουμε συνοδοιπόροι σε αυτή την κοινή προσπάθεια, μπορούμε να ελπίζουμε σε έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, πιο καθαρό και πιο δίκαιο για τις επόμενες γενιές. Ανακυκλώνουμε συστηματικά και παρέχουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν υλικά κάθε είδους – από μπαταρίες έως χρησιμοποιημένα έλαια. Μειώνουμε τη σπατάλη τροφίμων και στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες με στοχευμένες δωρεές σε σχολεία, φορείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Παράλληλα, ενισχύουμε την ισότητα και την κοινωνική συμμετοχή μέσα από προγράμματα που προάγουν τον ενεργό εθελοντισμό και τη συνεργασία με τις κοινότητες γύρω μας.

Για μένα, η μεγαλύτερη επιτυχία και η πιο ουσιαστική επιβεβαίωση του θετικού εργασιακού κλίματος στην επιχείρησή μας είναι όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι φέρνουν τα παιδιά τους να εργαστούν κοντά μας, με την ίδια αγάπη και αφοσίωση. Όταν καταλαβαίνουν πως δεν είναι απλώς υπάλληλοι σε έναν χώρο κατανάλωσης, αλλά πρεσβευτές αξιών, τότε μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση μιας θετικής κοινωνικής συνείδησης.

Το ίδιο ισχύει και για τους τοπικούς παραγωγούς. Μέσα από την καμπάνια «Από γενιά σε γενιά με υπερηφάνεια», στόχος μας είναι να αναδείξουμε τη σημασία της συνέχισης της τοπικής παραγωγής και της διατήρησης του πρωτογενούς τομέα από τις επόμενες γενιές. Και οι πελάτες μας, όταν ενημερώνονται και συμμετέχουν, ενισχύουν την επίδραση κάθε μας πρωτοβουλίας και είμαι υπερήφανη γιατί ο κλάδος μας, συχνά και σε στενή συνεργασία με τους προμηθευτές μας, αναλαμβάνει πολλές και σημαντικές τέτοιες κοινωνικές δράσεις. Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε πολλά.

Σε μια εποχή που η τεχνολογία και η παγκοσμιοποίηση κυριαρχούν, ο ρόλος μας ξεπερνά τη λιανική… είναι να κρατήσουμε ζωντανό το τοπικό, το ανθρώπινο, το αυθεντικό. 



Επόμενο άρθρο:
Καλάθι

Το καλάθι σας είναι άδειο

© 2023 Χαλκιαδάκης all rights reserved