Xalkiadakis Logo

Εταιρεία

Ιστορία

Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα "Η πηγή του Δρόσου", που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ίσως αυτό να ήταν ο "πρόγονος" των σημερινών πολυκαταστημάτων της εταιρείας. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου. Ο Κώστας Χαλκιαδάκης σχεδίασε μια επιχείρηση στα μέτρα του, αλλά πρωτοποριακή για την εποχή του. Ήταν εκείνος που δίδαξε στα παιδιά του τα μυστικά του εμπορίου και κυρίως εμπορικό ήθος.

Το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδερφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Η εποχή αυτή αποτυπώνεται ανάγλυφα στα κείμενα των εφημερίδων εκείνου του καιρού:

"Στην τελετή εγκαινίων παραβρέθηκε πολύς κόσμος που εξέφρασε θερμά συγχαρητήρια στους ιδιοκτήτες για την νέα προσφορά τους στο καταναλωτικό κοινό της πόλεως..." (εφ. "Πατρίς").

"Είναι η συνισταμένη μιας επίπονης μελέτης της αγοράς και αποσκοπεί στην πληρέστερη και σωστότερη εξυπηρέτηση του κοινού μέσα σ' ένα πολιτισμένο και όμορφο περιβάλλον..." (εφ. "Δημοκράτης").

Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.

Το Ηρακλειώτικο κοινό έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για Σούπερ Μάρκετ είχε ακούσει ξανά, καθώς υπήρχαν και παλιότερες προσπάθειες για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών. Οι προσπάθειες αυτές, όμως, δεν είχαν συνέχεια. Για πολλούς το καινούριο Σ/Μ έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.

Και πάλι διαβάζουμε στον τύπο της εποχής:"Οι τιμές είναι αφάνταστα χαμηλές. Τα Σ/Μ Χαλκιαδάκη στηρίζουν το περιθώριο κέρδους όχι στο μεγάλο ποσοστό, αλλά στη μεγάλη κατανάλωση. Αυτό αποδίδει θαυμάσια, αφού το νέο κατάστημα έχει τις καλύτερες τιμές στο Ηράκλειο...".

Οι πρώτες διαφήμίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. "Μ' αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης..." έγραψε ο τύπος της εποχής.

Τελικά ήταν ο καινούριος τρόπος αγορών. Ήταν η ποικιλία και η ποιότητα. Ήταν το πρώτο βήμα μιας εποχής που αργά ή γρήγορα θα έφτανε και στην Κρήτη. Η πορεία της εταιρείας Χαλκιαδάκη στηρίχτηκε θερμά από τους κρητικούς καταναλωτές κάνοντας την αλυσίδα Χαλκιαδάκη την πρώτη σε αναγνωρισιμότητα, πιστότητα και προτίμηση αλυσίδα σούπερ μαρκετ στην Κρήτη.